Pomoč pri uporabi podatkovne baze SiStat

Kontaktne informacije

Če želite dodatne informacije o podatkih v podatkovni bazi SiStat, sporočite vprašanje na elektronski naslov gp.surs@gov.si.

Za podrobne informacije o podatkih v tabelah se lahko obrnete neposredno na osebo, ki te podatke pripravlja. Do podatkov o tej osebi pridete s klikom na zavihek »O tabeli«, ki je nad polji za izbor podatkov (primer prikaza polj za izbor podatkov).

Kako iskati podatke v podatkovni bazi SiStat?

Do podatkov v podatkovni bazi SiStat lahko pridete na dva načina.

  • Z iskalnikom

    Z iskalnikom lahko iščete določeno besedilo in/ali šifre. Trenutno ima vsako statistično področje svoje iskalno polje (npr. demografija in socialna statistika). Iskalnik uporabite tako, da v iskalno polje vnesete želeni niz in kliknete na ikono povečevalnega stekla. Ko to storite, se ustvari seznam tabel, ki se ujema z vašimi iskalnimi kriteriji (primer za iskalni niz »prebivalstvo«). Tabelo s seznama iskalnih zadetkov izberete tako, da kliknete na njen naslov.

    Če iskalnik vrne preveliko število zadetkov, vnesite vsebinsko ožje (natančnejše, določnejše) iskalne kriterije. Pri tem si lahko pomagate z iskalnimi filtri, ki se pojavijo pod iskalnikom, ko ga uporabite prvič.

    Pri nastavitvah iskalnih filtrov je privzeta nastavitev iskalnika »Išči vse«, lahko pa si izberete iskanje po naslovu tabele, po imenu vrednosti in po šifri vrednosti, kar vse omogoča natančnejše iskanje.

  • Po drevesnem pregledu statističnih področij

    Podatkovno bazo SiStat sestavljajo, kot je bilo že omenjeno, štiri področja – demografsko in socialno področje, ekonomsko področje, okolje in naravni viri, splošno in arhivske vsebine.

    V drevesnem pregledu statističnih področij kliknite na ikono tabele in odpre se seznam naslovov vseh tabel, ki spadajo v izbrano (pod)področje, in nekaj osnovnih podatkov o vsaki tabeli (primer seznama naslovov za podpodročje »muzeji in galerije«). Želeno tabelo izberete tako, da kliknete na njen naslov.

    Namig: Tabelo lahko urejate tudi na svojem računalniku (lokalno). V tem primeru v seznamu naslovov tabel kliknite na povezavo »Shrani«. S tem boste tabelo shranili na svoj računalnik, kjer jo lahko pregledujete ali urejate z orodjem PX-Win. To orodje je namenjeno pregledovanju datotek v zapisu PX. Angleška različica programa PX-Win je na voljo tukaj.

Kako izbrati potrebne kategorije, da se bodo želeni podatki prikazali v tabeli?

S klikom na naslov tabele v seznamu tabel se bodo odprla izbirna polja za posamezno dimenzijo (občine, spol, leto itd.), kjer lahko izberete želeno kategorijo (eno ali več kategorij) v tabeli.

Primer: Če vas zanima, koliko prebivalcev je bilo v letu 2015 zaposlenih v občini Šenčur, morate v izbrani tabeli »Delovno aktivno prebivalstvo po občinah delovnega mesta, Slovenija, letno« označiti dimenzije: »občine«, »leto« in »delovno aktivno prebivalstvo«. Znotraj teh dimenzij označite kategorije »Šenčur«, »2015« in »Delovno aktivno prebivalstvo – SKUPAJ«.

Zdaj kliknite na gumb »Izpis podatkov«. Če imate v spustnem seznamu nastavljeno možnost »Prikaz tabele na zaslonu« (gre za privzeto nastavitev), se vam bo prikazala tabela s kategorijami, ki ste jih izbrali v prejšnjem koraku, in njihovimi vrednostmi.

Če ste v spustnem seznamu izbrali drugo možnost (npr. datoteka PX, datoteka Excel, datoteka JSON), se bo na vaš računalnik shranila datoteka s tabelo v izbranem zapisu.

Nekaj uporabnih namigov za lažji izbor podatkov

  • Prikaz podatkov na zaslonu je omejen na največ 2.000 vrstic in 250 stolpcev. Za obsežnejši prikaz podatkov morate te izvoziti na svoj računalnik, pri čemer so vam na voljo različni zapisi (Excel, CSV, PX).
  • Za dimenzije, označene z zvezdico (*), morate izbrati najmanj eno kategorijo, npr. za dimenzijo »leto« izberete kategorijo »2015«.
  • Znotraj vsake dimenzije lahko izberete eno, več ali vse kategorije (npr. vsa leta).
    • Če želite izbrati več posameznih kategorij, držite tipko CTRL in z levo tipko miške označite želene kategorije.
    • Če želite izbrati skupino zaporednih kategorij, držite tipko SHIFT in z levo tipko miške kliknite najprej na prvo želeno kategorijo v zaporedju in nato na zadnjo želeno kategorijo v zaporedju.
    • Če želite izbrati vse kategorije hkrati, to storite s klikom na ikono s kljukico.
    • Če pa želite izbor počistiti, to storite s klikom na ikono s praznim kvadratkom.
  • Kategorije lahko s klikom na eno izmed ikon s puščico (obrnjeno gor ali dol) razvrščate po abecedi oziroma po velikosti (npr. za leto naraščajoče ali padajoče).
  • Kategorijo oziroma kategorije lahko izberete tudi z iskalnikom pod posamezno dimenzijo s kategorijami. Iskalnik bo označil vse kategorije, ki vsebujejo vneseni niz znakov.

Kako prikazati, urejati in preračunavati podatke v tabelah?

  • V tabeli prikazane podatke lahko urejate in preračunavate, prikažete v obliki grafikonov, jih razvrščate ali izvozite v različne datotečne zapise (formatov Excel, CSV, JSON itd.).
  • Izbrane podatke lahko shranite kot poizvedbo (angl. »query«) za nadaljnjo uporabo.
  • Vrstice s podatki, katerih vrednost je »0«, ali vrstice s statističnimi znamenji, ki nadomeščajo podatke, lahko tudi skrijete.
    Statistična znamenjaPomen
    -ni pojava
    ...ni podatka
    zstatistično zaupno
    Mmanj natančna ocena - previdna uporaba
    Nza objavo premalo natančna ocena

Kako uporabljati API-je

Do podatkov v podatkovni bazi SiStat lahko dostopate tudi prek vmesnika API, ki vam omogoča avtomatizacijo branja in uporabe podatkov. Do informacij API za posamezno tabelo lahko dostopate tako, da v izbirnih poljih za prikaz v tabeli izberete želene kategorije in kliknete na »Izpis podatkov«. Odprla se bo nova stran. Kliknite na zavihek »O tabeli«, kjer je povezava »Tabela – omogoči strojno berljivost za aplikacije (API)«. S klikom na to povezavo boste pridobili informacije o naslovu URL in poizvedbi JSON, ki jih potrebujete, da podatke, kot so prikazani v tabelah, pridobite prek API-ja.