Milijarda podatkov v podatkovni bazi SiStat

Povprečne mesečne bruto in neto plače pri pravnih osebah po institucionalnih sektorjih, Slovenija, mesečno
Za prikaz tabele izberite vrednosti, ki jih želite prikazati, in želeni način prikaza. Navodilo za označevanje izbora

Za dimenzije, označene z CtrlVariableSelectorEliminationTooltip, morate izbrati najmanj eno vrednost v vsakem oknu.

MESEC CtrlVariableSelectorEliminationTooltip

Skupaj: 121 | izbranih:

Išči

INSTITUCIONALNI SEKTOR

Skupaj: 5 | izbranih:

Išči

PLAČE CtrlVariableSelectorEliminationTooltip

Skupaj: 2 | izbranih:

Išči

MERITVE CtrlVariableSelectorEliminationTooltip

Skupaj: 9 | izbranih:

Išči


Število izbranih podatkovnih polj je:(največje dovoljeno število izbranih podatkovnih polj je 1.000.000)

Prikaz na zaslonu je omejen na največ 1.000 vrstic in 150 stolpcev.


Število izbranih podatkovnih polj je večje od največjega dovoljenega, tj. 1.000.000
Kontakt in informacije

Informacije

Zadnja objava
22. 03. 2024
Kontaktna oseba
Statistični urad RS, T: (01) 241 64 04, E: gp.surs@gov.si
Enota
EUR, indeks
Naslednja objava
22. 04. 2024
Vir
Statistični urad Republike Slovenije
Opombe

Opombe


S podatki za november 2015 smo kot vir podatkov o izplačanih plačah pri proračunskih porabnikih prvič uporabili Informacijski sistem za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju [ISPAP].
Sprememba vira podatkov nekoliko vpliva na vrednosti nekaterih kazalnikov, zato v tabeli objavljamo časovno vrsto primerljivih preračunanih podatkov za obdobje od januarja 2014 do oktobra 2015.
Povezane vsebine:
- Metodološka pojasnila
INSTITUCIONALNI SEKTOR
Podatke o plačah objavljamo po institucionalnih sektorjih skladno s Standardno klasifikacijo institucionalnih sektorjev [SKIS].
Institucionalne sektorje sestavljajo institucionalne enote; te so osnovna središča ekonomskega odločanja, za katera sta značilni
enoličnost vedenja in neodvisnost odločanja pri izvajanju glavne funkcije. Merili za razporejanje institucionalnih enot v institucionalne
sektorje sta tržnost in nadzor.
INSTITUCIONALNI SEKTOR
Ločimo naslednje glavne institucionalne sektorje:
nefinančne družbe, finančne družbe, država, gospodinjstva, neprofitne institucije, ki opravljajo storitve za gospodinjstva, in tujina.
INSTITUCIONALNI SEKTOR
Več informacij v zvezi s Standardno klasifikacijo institucionalnih sektorjev [SKIS] najdete tukaj.
MESEC
2020M03
Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Znižanje povprečne plače za marec 2020 glede na plačo za febrauar 2020 je bilo v precejšnji meri posledica izplačil nadomestil plače v breme države v primeru napotitve zaposlenih oseb na začasno čakanje na delo. Po metodologiji statističnega raziskovanja Plače zaposlenih pri pravnih osebah namreč ta nadomestila niso vključena v bruto in neto plačo, saj plača zajema le tisti del prejetih izplačil, ki so bila izplačana v breme (iz sredstev) delodajalca. Ker je bila v marcu 2020 večina zaposlenih oseb, ki so bile napotene na začasno čakanje na delo, napotena na začasno čakanje na delo v drugi polovici meseca, se število zaposlenih oseb, ki so prejele plačo, v primerjavi s prejšnjim mesecem ni bistveno spremenilo. Po drugi strani pa se je zaradi izplačil nadomestil plače za začasno čakanje na delo (v breme države) znižalo izplačilo plač in/ali nadomestil plač, izplačanih v breme (iz sredstev) delodajalca. To dejstvo je imelo vpliv na znižanje povprečne plače na zaposleno osebo v primerjavi s plačo za februar 2020.
2020M04
Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Zvišanje povprečne plače za april 2020 glede na plačo za marec 2020 je bilo v precejšnji meri posledica izplačil kriznega dodatka v skladu z interventnim zakonom in/ali veljavnimi kolektivnimi pogodbami za opravljeno delo v celotnem mesecu aprilu 2020. Poleg tega je bila v aprilu 2020 večina zaposlenih oseb, ki so bile napotene na začasno čakanje na delo, napotena na začasno čakanje na delo za cel mesec (v marcu 2020 pa le drugo polovico meseca), zaradi česar se je znižalo število zaposlenih oseb, ki so prejele plačo v breme (iz sredstev) delodajalca, in zvišala povprečna bruto in neto plača v primerjavi s plačo za marec 2020.
2020M05
Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Znižanje povprečne plače za maj 2020 glede na plačo za april 2020 je bilo v precejšnji meri posledica tega, da so bile nekatere zaposlene osebe, ki so bile napotene na začasno čakaje na delo, napotene na začasno čakanje na delo le za del meseca maja 2020, zaradi česar se je zvišalo število zaposlenih oseb, ki so prejele plačo v breme (iz sredstev) delodajalca, in znižala povprečna bruto in neto plača v primerjavi s plačo za april 2020.
2020M06
Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Znižanje povprečne plače za junij 2020 glede na plačo za maj 2020 je bilo v precejšnji meri posledica prenehanja izplačil kriznega dodatka v skladu z interventnim zakonom in/ali veljavnimi kolektivnimi pogodbami za opravljeno delo v času epidemije COVID-19, delno pa tudi uvedbe subvencije za delo s skrajšanim delovnim časom (to je povzročilo povečanje števila zaposlenih oseb, ki so opravljale delo z delovnim časom, krajšim od polnega delovnega časa).