Milijarda podatkov v podatkovni bazi SiStat

Na vrh strani
Trenutno ste v Izberi podatke

Povprečno število plačanih ur pri pravnih osebah po dejavnostih [SKD 2008], Slovenija, 2014M01 - 2024M03

Izbira kategorij

Statistični urad RS, T: (01) 241 64 04, E: gp.surs@gov.si
21. 06. 2024
število, indeks
Statistični urad Republike Slovenije
Zdaj ste prišli na stran Izberite spremenljivko. Na tej strani lahko izberete spremenljivke in vrednosti, ki jih želite prikazati v tabeli. Spremenljivka je lastnost statistične enote. Stran je razdeljena na več polj, po eno za vsako spremenljivko, v katerih lahko izberete vrednosti tako, da s klikom označite eno ali več vrednosti. Vedno se začne s statistično spremenljivko, ki je glavna vrednost, ki se šteje v tabeli.
Polje za iskanje določenih kategorij na seznamu. Primeri spremenljivk ki jih lahko iščete: SKD Dejavnost - SKUPAJ , A Kmetijstvo in lov, gozdarstvo, ribištvo , B Rudarstvo ,

Izbrane kategorije: 0 od 20

Neobvezni izbor
Obvezni izbor
Polje za iskanje določenih kategorij na seznamu. Primeri spremenljivk ki jih lahko iščete: 2014M01 , 2014M02 , 2014M03 ,

Izbrane kategorije: 0 od 123

Obvezni izbor

Izbrane kategorije: 0 od 1

Število izbranih podatkovnih polj je:
Največje dovoljeno število izbranih podatkovnih polj je 1.000.000.

Prikaz na zaslonu je omejen na največ 1.000 vrstic in 50 stolpcev.

Število izbranih podatkovnih polj presega največje dovoljeno število, tj. 1.000.000. Če želite shraniti vse podatke iz tabele, kliknite na gumb “O tabeli” na vrhu strani in prenesite celotno datoteko v formatu Px.

Opozorila

Z referenčnim mesecem april 2024 smo prešli na uporabo novega administrativnega podatkovnega vira, in sicer smo za pripravo mesečne statistike plač zaposlenih pri pravnih osebah in s tem za izračun povprečnih mesečnih bruto in neto plač uporabili podatke iz obračuna davčnega odtegljaja za dohodke, od katerih se obračuna davčni odtegljaj in/ali prispevki za socialno varnost (obrazec REK-O).
Že objavljeni (uradni) podatki o višini plače po posameznih mesecih (za obdobje do vključno marca 2024) se zaradi teh izračunov iz novega vira ne spreminjajo.
Podatki v arhivirani tabeli niso popolnoma primerljivi z istovrstnimi mesečnimi podatki o plačah, ki jih objavljamo v tabeli 0701013S , in se ne posodabljajo z novimi časovnimi točkami.
Sprememba v uporabljenih virih podatkov o izplačanih plačah
S podatki za november 2015 smo kot vir podatkov o izplačanih plačah pri proračunskih porabnikih prvič uporabili Informacijski sistem za posredovanje in analizo podatkov o plačah, drugih izplačilih in številu zaposlenih v javnem sektorju [ISPAP].
Sprememba vira podatkov nekoliko vpliva na vrednosti nekaterih kazalnikov, zato v tabeli objavljamo časovno vrsto primerljivih preračunanih podatkov za obdobje od januarja 2014 do oktobra 2015.

MESEC

2020M03

Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Znižanje povprečne plače za marec 2020 glede na plačo za febrauar 2020 je bilo v precejšnji meri posledica izplačil nadomestil plače v breme države v primeru napotitve zaposlenih oseb na začasno čakanje na delo. Po metodologiji statističnega raziskovanja Plače zaposlenih pri pravnih osebah namreč ta nadomestila niso vključena v bruto in neto plačo, saj plača zajema le tisti del prejetih izplačil, ki so bila izplačana v breme (iz sredstev) delodajalca. Ker je bila v marcu 2020 večina zaposlenih oseb, ki so bile napotene na začasno čakanje na delo, napotena na začasno čakanje na delo v drugi polovici meseca, se število zaposlenih oseb, ki so prejele plačo, v primerjavi s prejšnjim mesecem ni bistveno spremenilo. Po drugi strani pa se je zaradi izplačil nadomestil plače za začasno čakanje na delo (v breme države) znižalo izplačilo plač in/ali nadomestil plač, izplačanih v breme (iz sredstev) delodajalca. To dejstvo je imelo vpliv na znižanje povprečne plače na zaposleno osebo v primerjavi s plačo za februar 2020.

2020M04

Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Zvišanje povprečne plače za april 2020 glede na plačo za marec 2020 je bilo v precejšnji meri posledica izplačil kriznega dodatka v skladu z interventnim zakonom in/ali veljavnimi kolektivnimi pogodbami za opravljeno delo v celotnem mesecu aprilu 2020. Poleg tega je bila v aprilu 2020 večina zaposlenih oseb, ki so bile napotene na začasno čakanje na delo, napotena na začasno čakanje na delo za cel mesec (v marcu 2020 pa le drugo polovico meseca), zaradi česar se je znižalo število zaposlenih oseb, ki so prejele plačo v breme (iz sredstev) delodajalca, in zvišala povprečna bruto in neto plača v primerjavi s plačo za marec 2020.

2020M05

Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Znižanje povprečne plače za maj 2020 glede na plačo za april 2020 je bilo v precejšnji meri posledica tega, da so bile nekatere zaposlene osebe, ki so bile napotene na začasno čakaje na delo, napotene na začasno čakanje na delo le za del meseca maja 2020, zaradi česar se je zvišalo število zaposlenih oseb, ki so prejele plačo v breme (iz sredstev) delodajalca, in znižala povprečna bruto in neto plača v primerjavi s plačo za april 2020.

2020M06

Do preloma v časovni vrsti je prišlo zaradi sprejetih ukrepov, povezanih z epidemijo COVID-19.
Znižanje povprečne plače za junij 2020 glede na plačo za maj 2020 je bilo v precejšnji meri posledica prenehanja izplačil kriznega dodatka v skladu z interventnim zakonom in/ali veljavnimi kolektivnimi pogodbami za opravljeno delo v času epidemije COVID-19, delno pa tudi uvedbe subvencije za delo s skrajšanim delovnim časom (to je povzročilo povečanje števila zaposlenih oseb, ki so opravljale delo z delovnim časom, krajšim od polnega delovnega časa).
Povezane vsebine:
- Metodološka pojasnila