Milijarda podatkov v podatkovni bazi SiStat

Število podjetij po uporabi tehnologije umetne inteligence in velikostnem razredu, Slovenija, večletno
Za prikaz tabele izberite vrednosti, ki jih želite prikazati, in želeni način prikaza. Navodilo za označevanje izbora

Za dimenzije, označene z CtrlVariableSelectorEliminationTooltip, morate izbrati najmanj eno vrednost v vsakem oknu.

LETO CtrlVariableSelectorEliminationTooltip

Skupaj: 2 | izbranih:

Išči

UPORABA TEHNOLOGIJE UMETNE INTELIGENCE CtrlVariableSelectorEliminationTooltip

Skupaj: 9 | izbranih:

Išči

VELIKOSTNI RAZRED PODJETJA CtrlVariableSelectorEliminationTooltip

Skupaj: 4 | izbranih:

Išči


Število izbranih podatkovnih polj je:(največje dovoljeno število izbranih podatkovnih polj je 1.000.000)

Prikaz na zaslonu je omejen na največ 1.000 vrstic in 150 stolpcev.


Število izbranih podatkovnih polj je večje od največjega dovoljenega, tj. 1.000.000
Kontakt in informacije

Informacije

Zadnja objava
5. 10. 2023
Kontaktna oseba
Statistični urad RS, T: (01) 241 64 04, E: gp.surs@gov.si
Enota
število
Vir
Statistični urad Republike Slovenije
Opombe

Opombe

Povezane vsebine:
- Metodološka pojasnila
UPORABA TEHNOLOGIJE UMETNE INTELIGENCE
1.1 Tehnologija za analizo pisanega jezika (besedilno rudarjenje)
Besedilno rudarjenje je postopek, pri katerem se velike količine besedila pretvorijo v uporabne informacije za različne namene. Primer take tehnologije je obdelava naravnega jezika (NLP – Natural Language Processing).
1.2 Tehnologija za pretvarjanje govorjenega jezika v strojno berljiv format (prepoznavanje govora)
Sem spada med drugim uporaba digitalnih asistentov, kot so Google Voice, Amazon Alexa, Microsoft Cortana, Apple Siri.
1.3 Tehnologija za generiranje pisanega ali govorjenega jezika (generiranje naravnega jezika)
Te tehnologije omogočajo prepoznavanje govora, prevajanje iz enega jezika v drugega (npr. Googlov prevajalnik). Uporablja se lahko za avtomatizirano pisanje dokumentov, npr. za opise izdelkov, beležke za sestanke in drugo (sproten prepis). Primer uporabe je tudi pogovorni robot (chatbot), ki deluje na podlagi umetne inteligence in omogoča komuniciranje s strankami v obliki besedilnih sporočil na podlagi metod, kot so generiranje naravnega jezika in strojno učenje.
1.4 Tehnologija za prepoznavanje predmetov ali oseb na podlagi slike, npr. prepoznava izdelka, prstnega odtisa, obraza, objekta, videoposnetka
Primeri so: računalniški vid, ki zajame, obdeluje, analizira in razlaga slike, strojni vid, ki omogoča prepoznavanje izdelkov, nadzorovanje kakovosti izdelkov, videoanalitika.
1.5 Strojno učenje (npr. globoko učenje) za analiziranje podatkov
Strojno učenje je metoda, pri kateri se z algoritmi ustvari model (npr. odločitvena drevesa, regresijski model), ki se uporablja za analizo podatkov ali napovedovanje. Uporablja se npr. v priporočilnih sistemih pri spletni prodaji, pri dinamičnem prilagajanju cen, pri prediktivnem vzdrževanju, napredni analitiki za napoved prodaje, za optimizacijo distribucije, zalog, za odkrivanje in preprečevanje kibernetskih napadov.
1.6 Tehnologija za avtomatizacijo različnih delovnih tokov ali za pomoč pri odločanju (robotska avtomatizacija procesov, ki uporablja umetno inteligenco)
Inteligentna avtomatizacija (robotska avtomatizacija procesov – RPA, ki temelji na umetni inteligenci), je rešitev, pri kateri se s pomočjo programskih robotov avtomatizirajo poslovni procesi, npr. odpiranje elektronske priponke, skeniranje cen s spletnih strani.
1.7 Tehnologija, ki omogoča fizično gibanje strojev z avtonomnim odločanjem na podlagi opazovanja okolice, npr. avtonomni roboti, samovozeča vozila, avtonomni droni
Sem spadajo na primer roboti, ki uporabljajo strojno učenje, ali samovozeča vozila, ki za varno vožnjo uporabljajo kombinacijo strojnega učenja in računalniškega vida. Avtonomni roboti so inteligentni stroji, ki lahko sami opravljajo naloge, npr. v skladiščih.